Grafomotorické obtiaže sa v škole prejavujú hlavne neúhľadným a nečitateľným písmom a pomalým tempom pri písaní. Dieťa má problém pri osvojovaní si jednotlivých písmen, nedokáže napodobniť ich tvar, nepamätá si ich, zamieňa, zrkadlovo obracia. Neobratnosť sa prejavuje aj v kreslení, strihaní, pri manipulácii s drobnými predmetmi, písacími potrebami a náradím.
Cvičenia sú zamerané na motoriku celej ruky (rameno, lakeť, zápästie) a dieťa sa učí postupnými krokmi správne držať písacie náčinie. Cvičenie je časovo náročné, ale veľmi efektívne. Cvičí sa niekoľko krát denne po dobu troch mesiacov. Počas tejto doby dieťa nesmie držať pero, ani kresliť (u školopovinných detí nutná dohoda s učiteľmi).
Odporúča sa aj preventívne cvičiť u "predškolákov", kde je podozrenie na možné grafomotorické obtiaže od mája po začiatok školského roka.