Kurz je koncipovaný tak, aby sa najprv účastníci zoznámili s prejavmi, príčinami a predovšetkým funkciou (motiváciou) zámerného sebapoškodzovania u detí a mladistvých. A následne lepšie porozumeli ich správaniu a jeho dôsledkom.
Ďalšou tematickou oblasťou kurzu bude konkrétna prezentácia spôsobov práce s dieťaťom a vedenie motivačných rozhovorov. Pri práci s diaťaťom, ktoré sa sebapoškodzuje je nutné pochopiť príčiny patologického správania a osvojenie si potrebných zručností na ich zvládanie.
Počas kurzu sa bude klásť dôraz na medziodborovú spoluprácu odborníkov, predovšetkým z pedagogickej, klinickej a sociálnej oblasti.
Cieľom kurzu je zvýšiť kompetencie účastníkov kurzu pri práci s klientmi s problematikou sebapoškodzovania.
Osnova kurzu:
- Typológia sebapoškodzovania a jeho príčiny, zdieľanie skúseností s touto problematikou
- Adaptívne copingové náhrady za maladaptívne možnosti prevencie
- Kauzistika
- Základy krízovej intervencie a práce s problematikou sebapoškodzovania
- Čo pomáha a čoho sa vyvarovať
- Motivácia k zmene, motivačné rozhovory
Profil absolventa kurzu
Na záver kurzu budú účastníci a účastníčky schopní: - porozumieť príčinám prejavov sebapoškodzovania a jeho dopadom na školský výkon dieťaťa, na jeho vzťahy s rovesníkmi a pedagógmi
- efektívne pomôcť deťom so sebapoškodzovaním lepšie zvládať nároky na celkovú adaptáciu, sociálne zručnosti a emočnú reguláciu
- vybrať a uplatniť vhodný prístup k dieťaťu vzhľadom na kontext, v ktorom sa nachádza
- reflektovať pocity, ktoré v nich sebapoškodzovanie vyvoláva a uvedomovať si ako to ovplyvňuje ich vzťah k dieťaťu
TERMÍN: 25.-26.3.2023
prvý deň:
9,00 – 10,30 hod. a 11,00-12,00 hod.
obedová prestávka
14,00-15,00 hod. a 15,30-16,30 hod.
druhý deň:
9,00 – 10, 30 hod. a 11,00 – 12,00 hod.
obedová prestávka
14,00 – 15,00 hod. – zadanie na samostatnú prácu
15,00 – 16,30 hod.
MIESTO: online
Cieľová skupina: Kurz je určený pracovníkom v pomáhajúcich profesiách, psychológom, sociálnym pracovníkom ako aj pedagogickým pracovníkom. Kurz je otvorený aj pre záujemcov z radov študentov, prípadne verejnosti, ktorí sa o túto problematiku zaujímajú.
Účastníci dostanú osvedčenie o absolvovaní kurzu.
LEKTORKY:
PhDr. Táňa Fikarová, PhD. – vyštudovala psychológiu na FF MU. Päť rokov pracovala ako psychologička vo fakultnej nemocnici v Brne, kde získala skúsenosti s poradenstvom a psychoterapiou s deťmi aj dospelými. Dlhodobo sa venuje štúdiu a výučbe diagnostiky so zameraním na projektívne metódy. Aktuálne pôsobí ako odborná asistentka na Pedagogickej fakulte MU v Brne a externe spolupracuje s FSS MU, ako supervízorka projektivnychh psychodiagnostických metód spolupracuje s Psychiatrickou nemocnicou v Havličkovom Brode. Poskytuje supervíziu kolegom v oblasti psychodiagnostiky. Od roku 2010 má súkromnú psychologickú prax „Terapie pod Špilberkem“.
Je členkou Rorschachovej spoločnosti. TAT sa venuje výskumne aj klinicky, spolueditovala monografiu Tematicko-apercepční test: interpretační perspektivy. 1. vyd. Nové Zámky: Psychoprof, s.r.o, 2012.
Mgr. Kateřina Ingrová
Skúsenosti s psychodiagnostikou, poradenstvom a psychoterapiou získala počs zamestnania v utečeneckom zariadení MV ČR Zastávka, Pedagogicko-psychologickej poradni v Břeclavi a Fakultnej nemocnici Brno, kde pôsobí doteraz. Vo svojej práci sa dlhodobo venuje predovšetkým starostlivosti o klientov s psychosomatickými ťažkosťami. Externe spolupracuje s FSpS MU a vzdelávacou spoločnosťou Zřetel. Od roku 2012 pôsobí aj v súkromnej praxi „Terapie pod Špilberkem“, kde pracuje s detskými aj dospelými klientmi.
KURZOVNÉ : 100 Eur
ORGANIZÁTOR
Občianske združenie Artea ( www.arte-terapia.sk)
Otázky adresujte na Mgr. Katarínu Mihinovú, e-mail: katkaprobstova@gmail.com
« predchádzajúci príspevok Depresia | nasledujúci príspevok » Psychosomatické poruchy a ich psychoterapia - ONLINE |
Do diskusie môžu prispievať len zaregistrovaní užívatelia. Zaregistrujte sa prosím!