Kurz zameraný na prehĺbenie vedomostí pre absolventov úvodného a praktického kurzu Snoezelen.
Pro koho je školenie určené:
Jednodňové školenie je určené pedagogickým a odborným zamestnancom školských zariadení, zamestnancom zariadení sociálnych služieb, iným pracovníkom pomáhajúcich profesií, prípadne ďalším záujemcom.
Podmienky účasti na školení:
Absolvovanie úvodného školenia „Teória práce v multisenzorickom prostredí“ a praktického školenia ,,Špecifiká práce v multisenzorickom prostredí – Snoezelen v praxi“, prípadne iné ekvivalentné školenia k danej téme.
Obsahová náplň školenia:
Kurz je zameraný na prehĺbenie nadobudnutých teoretických vedomostí a osvojenie si ďalších praktických zručností potrebných pre vytváranie štruktúrovaných jednotiek pre cieľové skupiny so strednou až ľahkou mierou postihnutia a pre prácu i s ľuďmi bez postihnutia alebo so špecifickými poruchami. Môže sa jednať o prácu s jednotlivcom alebo so skupinou. Účastník si prehĺbi znalosti a zručnosti pri práci s témami, ktoré môžeme využívať pre stimuláciu jednotlivých zmyslov, aké pomôcky a techniky možno využiť. Získa prehľad o voľbe tém pre rôzne vekové i cieľové skupiny, o skupinovej dynamike, ako nastaviť ciele v rámci Snoezelen jednotiek s terapeutickým a pedagogicko-podporným zameraním, atď. Veľká časť ukážok je praktických a zážitkových, ďalšie ukážky sú formou videí a výkladu. Využívame aj prácu vo dvojiciach. Účastník si v rámci cvičenia navrhne vlastnú tématickú Snoezelen jednotku, ku ktorej získa spätnú väzbu.
Školenie vedie: Mgr. Dagmar Mega
Snoezelenu sa venuje od roku 2009, keď postupne v jej materskej organizácii – Akropolis v Uherskom Hradišti – vznikol komplex troch Snoezelen miestností, kde vedie programy pre osoby s postihnutím, ako aj bežnú populáciu – rodičov s deťmi, skupiny detí z materských i základných škôl i seniorov. Skúsenosti nadobudla prevažne vo Veľkej Británii na odborných stážach a ďalších konferenciách a workshopoch. Venuje sa ďalšiemu vzdelávaniu dospelých, pôsobí ako lektor, poradca a metodik v oblasti zmyslového vnímania, rozvoja kognitívnych funkcií, inklúzie a soft skills. Pri terapeutickej práci vychádza z princípov adleriánskej psychológie. Je absolventkou Filozofickej fakulty Univerzity Palackého v Olomouci – odbor filozofia a germanistika s doplnením pedagogického minima pre výučbu nemčiny a základov spoločenských vied.
Prihlášku na školenie ako aj bližšie informácie ku školeniu nájdete TU.
« predchádzajúci príspevok SNOEZELEN 2 – ŠPECIFIKÁ PRÁCE V MULTISENZORICKOM PROSTREDÍ (SNOEZELEN) – SNOEZELEN V PRAXI | nasledujúci príspevok » SENZORICKÁ INTEGRÁCIA V PEDAGOGIKE A ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKE |
Do diskusie môžu prispievať len zaregistrovaní užívatelia. Zaregistrujte sa prosím!