Autor príspevku: Jana Hrčová
Kontakt: novakovaa3lobit.sk
Dátum pridania: 30. 8. 2018
Zdrojová stránka: http://www.i-psychologia.sk/view-4352.php

SNOEZELEN 3 – ŠTRUKTUROVANÉ (TÉMATICKÉ) SNOEZELEN JEDNOTKY A PRAKTICKÉ INŠPIRÁCIE PRE SNOEZELEN

 

Kurz zameraný na prehĺbenie vedomostí pre absolventov úvodného a praktického kurzu Snoezelen.

Pro koho je školenie určené:

Jednodňové školenie je určené pedagogickým a odborným zamestnancom školských zariadení, zamestnancom zariadení sociálnych služieb, iným pracovníkom pomáhajúcich profesií, prípadne ďalším záujemcom.

Podmienky účasti na školení:

Absolvovanie úvodného školenia „Teória práce v multisenzorickom prostredí“ a praktického školenia ,,Špecifiká práce v multisenzorickom prostredí – Snoezelen v praxi“, prípadne iné ekvivalentné školenia k danej téme.

Obsahová náplň školenia:

Kurz je zameraný na prehĺbenie nadobudnutých teoretických vedomostí a osvojenie si ďalších praktických zručností potrebných pre vytváranie štruktúrovaných jednotiek pre cieľové skupiny so strednou až ľahkou mierou postihnutia a pre prácu i s ľuďmi bez postihnutia alebo so špecifickými poruchami. Môže sa jednať  o prácu s jednotlivcom alebo so skupinou. Účastník si prehĺbi znalosti a zručnosti pri práci s témami, ktoré môžeme využívať pre stimuláciu jednotlivých zmyslov, aké pomôcky a techniky možno využiť. Získa prehľad o voľbe tém pre rôzne vekové i cieľové skupiny, o skupinovej dynamike, ako nastaviť ciele v rámci Snoezelen jednotiek s terapeutickým a pedagogicko-podporným zameraním, atď. Veľká časť ukážok je praktických a zážitkových, ďalšie ukážky sú formou videí a výkladu. Využívame aj prácu vo dvojiciach. Účastník si v rámci cvičenia navrhne vlastnú tématickú Snoezelen jednotku, ku ktorej získa spätnú väzbu.

Školenie vedie: Mgr. Dagmar Mega

Snoezelenu sa venuje od roku 2009, keď postupne v jej materskej organizácii – Akropolis v Uherskom Hradišti – vznikol komplex troch Snoezelen miestností, kde vedie programy pre osoby s postihnutím, ako aj bežnú populáciu – rodičov s deťmi, skupiny detí z materských i základných škôl i seniorov. Skúsenosti nadobudla prevažne vo Veľkej Británii na odborných stážach a ďalších konferenciách a workshopoch. Venuje sa ďalšiemu vzdelávaniu dospelých, pôsobí ako lektor, poradca a metodik v oblasti zmyslového vnímania, rozvoja kognitívnych funkcií, inklúzie a soft skills. Pri terapeutickej práci vychádza z princípov adleriánskej psychológie. Je absolventkou Filozofickej fakulty Univerzity Palackého v Olomouci – odbor filozofia a germanistika s doplnením pedagogického minima pre výučbu nemčiny a základov spoločenských vied.

Prihlášku na školenie ako aj bližšie informácie ku školeniu nájdete TU.