Štatistiky uvádzajú 2-25% detí, ktoré sa prejavujú neprimeranými reakciami správania a následne vplyvom negatívnej spätnej väzby aj neistotou a zmätkom v pocitoch a v sebahodnotení. Rizikovú skupinu tvoria deti s diagnózou „syndróm deficitu pozornosti s hyperaktivitou“, hyperaktívny syndróm a podobne. V kurze sa zoznámime s diagnózou špecifickej poruchy správania a príbuznými diagnózami, budeme sa zaoberať takými aktivitami, ako je kladný prístup, režim a poriadok, pozitívne modelové príbehy, umenie konverzácie, význam humoru a ďalšími. Spomenieme aj možnosť prevencie.
Hlavné ťažisko jej odbornej práce sa týka problematiky detí so špecifickými vývojovými poruchami učenia a pedagogickej diagnostiky. Je spoluzakladateľkou občianskeho združenia DYS-klub (1991), členkou European dyslexia Association, členkou Pedagogické společnosti, CZECHRy a Asociace poradenských pracovníků. V rámci grantového projektu sa podieľala na koncipovaní predmetu špecifické poruchy učenia a správania v odbore štúdia učiteľstva NŠ, pedagogickej diagnostiky MŠ, NŠ a SŠ, v rozširujúcom štúdiu pedagogiky špecializácia vývinové poruchy učenia a správania.
« predchádzajúci príspevok Otvorenie dlhodobého výcviku v systemickej terapii "Umění terapie" | nasledujúci príspevok » Špeciálna výučba sociálnych zručností |
Do diskusie môžu prispievať len zaregistrovaní užívatelia. Zaregistrujte sa prosím!