Krízová intervencia predstavuje techniky a stratégie pri zachádzaní s človekom, ktorý prežíva úzkosť a iné premáhajúce pocity zo situácie, do ktorej sa dostal. Cieľom je, aby daný človek získal nad sebou kontrolu.
Prehĺbenie odborných vedomosti a zručnosti potrebných pri poskytovaní krízovej intervencie posilní profesijné kompetencie odborných zamestnancov poskytovať krízovú intervenciu deťom a mladistvým v prostredí škôl a školských zariadení, ktorí sa dostanú do krízovej situácie a vzhľadom na svoj vek a úroveň psychickej zrelosti si nevedia s danou situáciou poradiť spoločensky prijateľným spôsobom.
Obsah kurzu:
· predstavenie pojmu kríza, príčin krízy a jej fáz, typológie krízy a jej dôsledkov, základných postupov riešení krízy
· zadefinovanie si pojmu krízovej intervencie (KI), predstavenie a nácvik princípov priamej KI, precvičovanie techník uľahčujúcich komunikáciu a spôsob ich využitia pri KI
· špecifiká KI v školskom prostredí, špecifiká KI s dieťaťom - s akcentom na problematiku týraných a zneužívaných detí, špecifiká KI s dospievajúcimi - s akcentom na sebapoškodzujúce a suicidálne správanie
· KI s dospelými (resp. rodičmi žiakov), KI v kontexte rodiny
· predstavenie subjektov psychosociálnej siete a ich činnosť, diskusia
Termín: 20. – 21. mája 2017
so: 8,30-17,30hod., ne: 8,30-17,45 hod.
rozsah: 20 vyučovacích hodín
LEKTORKA
PhDr. Nora Gavendová - špeciálna pedagogička s viac ako 20 ročnou odbornou praxou. Pôsobí na Špeciálnej škole pri Psychiatrickej liečebni v Opave ako etopédka, psychoterapeutka. Pracovala ako externá krízová interventka na linke dôvery. Absolvovala komplexný štvorročný výcvik v Integratívnej psychoterapii akreditovaný pre zdravotníctvo, komplexný výcvik pre KBT a supervízny výcvik.
MIESTO
Bratislava
KURZOVNÉ
100 Eur - pre záujemcov o absolvovanie skúšky v rámci aktualizačného vzdelávania
85 Eur - ostatní
AKREDITÁCIA
MŠ SR tomuto programu aktualizačného kontinuálneho vzdelávania priznalo 6 kreditovpre tieto kategórie odborných zamestnancov: psychológ, školský psychológ, špeciálny pedagóg, školský špeciálny pedagóg, terénny špeciálny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg.
Záujemci a záujemkyne o kredity priznané MŠ SR musia splniť nasledovné podmienky:
1. Doloženie potvrdenia od riaditeľa školy alebo školského zariadenia o zaradení do kariérového stupňa, kariérovej pozície, kategórie alebo podkategórie, prípadne dokumenty o dosiahnutom vzdelaní potvrdzujúce príslušnosť k cieľovej skupine - na mieste pred začatím programu,
2. Doloženia potvrdenia o absolvovaní šiestich mesiacov odbornej činnosti - na mieste pred začatím programu,
3. účasť najmenej 80 % z celkového rozsahu prezenčnej formy vzdelávania,
4. úspešná záverečná prezentácia návrhov na riešenie prípadových štúdií pred účastníčkami a účastníkmi vzdelávania a lektorkou. Prípadové štúdie zabezpečuje lektorka.
Dané dokumenty (bod 1. a 2.) je potrebné predložiť na mieste konania kurzu pred jeho začatím.
UKONČENIE KURZU
Každá absolventka a absolvent kurzu dostane osvedčenie o jeho absolvovaní s uvedeným počtom hodín (20 hod.). Všetci na záver riešia prípadové štúdie, no tí a tie, čo majú záujem o kredity priznané MŠ SR budú riešenia aj verejne prezentovať.
Prípadné otázky adresujte na Mgr. Katarínu Mihinovú, e-mail: katkaprobstova@gmail.com
ORGANIZÁTOR
Občianske združenie Artea ( www.arte-terapia.sk)
« predchádzajúci príspevok Praktická muzikoterapia v školskom prostredí | nasledujúci príspevok » inzercia |
Do diskusie môžu prispievať len zaregistrovaní užívatelia. Zaregistrujte sa prosím!