Autor príspevku: Katarína Mihinová
Kontakt: probstovaapost.cz
Dátum pridania: 22. 4. 2008
Zdrojová stránka: http://www.i-psychologia.sk/view-710.php

Práca s nedobrovoľným klientom


Stretávate sa vo svojej práci so situáciami, keď musíte pracovať s ľuďmi, ktorých ku vám poslal niekto iný, pričom oni sami nechcú?
• Vyplýva vám z vašej pracovnej pozície nutnosť pracovať s klientmi, ktorí sú vo vašej organizácii nedobrovoľne?
• Často sa pri práci nachádzate v slepej uličke – klienti nehovoria o podstatnom, zamlčiavajú niektoré dôležité veci, odbiehajú od témy, neplatia, chodia neskoro...?

• Víkendový workshop „Práca s nedobrovoľným klientom a klientom v odpore“ ponúkne priestor pre diskusiu, nácvik zručností a prácu s kontextom v situáciách keď klient nechce, alebo nemôže spolupracovať

Pre koho je workshop určený?

Workshop je určený pre všetkých, ktorí sa vo svojej práci stretávajú s nemotivovanými a nespolupracujúcimi klientmi, prípadne klientmi v odpore. Workshop môže byť užitočný pre rôzne pomáhajúce profesie – psychológovia, sociálni pracovníci, pedagógovia, vychovávatelia, pracovníci v zdravotníctve apod. Cieľová skupina však nie je obmedzená profesiou.

„Ľudia sa cítia pohodlnejšie so starými problémami, než s novými riešeniami.“ (John C. Maxwell)

Aké sú zámery a ciele workshopu?

Zámerom workshopu je predstaviť a precvičiť základné zručnosti vedenia rozhovoru v situáciách, keď pracujete s nedobrovoľným klientom, alebo klientom v odpore.

Ciele:

Na konci workshopu by mali účastníci:

poznať možnosti a limity práce s nedobrovoľným klientom
• vedieť využiť účinné techniky pri vedení rozhovoru s nedobrovoľným klientom
• vedieť viesť rozhovor takým spôsobom, aby sa stal zmysluplným a užitočným pre obe strany
• vedieť v rozhovore s klientom rozpoznať prejavy odporu a nájsť spôsoby, ako s ním zaobchádzať
• vedieť používať rôzne druhy otázok, ktoré podporujú reflexiu klientovej životnej situácie a skompetentňujú ho pri rozhodovaní a riešení vlastnej životnej situácie
• poznať a vedieť aplikovať základné zručnosti Motivačných interview
• poznať a vedieť využiť základné nástroje systemickej kontroly

Lektori kurzu

Mgr. Vladimír Hambálek

Psychoterapeut (Slovenská psychoterapeutická spoločnosť, Slovenská spoločnosť pre KPT), kouč (Slovenská asociácia koučov), supervízor (Asociácia supervízorov a sociálnych poradcov, Asociácia manželských a rodinných poradcov a sociálnych pracovníkov), tréner manažérskych zručností. Viac info na www.coachingplus.org


PhDr. Ivan Valkovič

Psychoterapeut (Slovenská psychoterapeutická spoločnosť), kouč (Slovenská asociácia koučov), supervízor a garant supervízneho výcviku (Asociácia manželských a rodinný poradcov a sociálnych pracovníkov), tréner manažérskych zručností, dlhoročný facilitátor psychoterapeutických výcvikov v PCA. Viac info na www.coachingplus.org


„Aby ste mohli robiť veci inak, musíte ich inak vidieť.“ (Paul Allaire)

Organizačné informácie

Termín konania: 6. júna – 8. júna 2008

Čas:
Piatok od 17:00 do 20:00
Sobota od 9:00 do 18:00
Nedeľa od 9:00 do 12:00

Miesto konania: Bude upresnené

Cena workshopu: 1 000 SK,-

Kontakt:

Mgr. Vladimír Hambálek, 0905323201, hambalek@coachingplus.org


„Zlá správa je, že čas letí. Dobrá správa je tá, že vy ste pilot.“ (Michael Althsuler)