Autor príspevku: Druhý Krok
Kontakt: branislavgajdos84gmail.com
Dátum pridania: 10. 1. 2020
Zdrojová stránka: http://www.i-psychologia.sk/view-4791.php
Akreditované vzdelávanie v programe Druhý krokAkreditované kontinuálne vzdelávanie pre pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení pripravujúce ich pre efektívnu prácu na rozvíjanie prosociálneho správania detí s názvom:
Odborný zamestnanec ako aktér psychosociálneho rozvoja detí a žiakov (pre odborných pracovníkov, 40 vyučovacích hodín z toho 30 hodín prezenčne, 11 kreditov)
Podpora psychosociálneho rozvoja detí a žiakov (pre pedagogických pracovníkov, 60 vyučovacích hodín, z toho 40 hodín prezenčne, 15 kreditov).
Popis: Medzinárodný preventívny program Druhý krok rozvíja osobnosť a skryté potenciality detí školského veku a umožňuje im lepšie sa adaptovať na školské a sociálne prostredie a byť v škole úspešným žiakom. Ide o univerzálny preventívny program sociálneho a emocionálneho učenia s úspechom používaným v mnohých krajinách sveta aj na Slovensku (Fínsko, Nórsko, Dánsko, Švédsko, USA, Kanada, Japonsko, Austrália, Lotyšsko, Nemecko, Rakúsko, Veľká Británia a Slovensko). Program má súhlasnú doložku Ministerstva školstva SR v r.2017).
Výchovno-preventívny program pomáha učiteľom a rodičom úspešne rozvíjať osobnostné, sociálne, emocionálne, morálne a akademické predpoklady detí a tým im zabraňuje reagovať agresívne a šikanovať iných.
Preventívny program Druhý krok zabezpečuje rozvoj: a)emocionálny (citový): učí rozpoznávať emócie u seba aj u druhých, správne reagovať na emócie iných (napr. smútok alebo hnev),byť empatický, regulovať svoje emócie, afekty a nálady (upokojenie, zníženie hyperaktivity, zníženie hnevu a agresie) a pochopiť správanie iných b) sociálny: schopnosť pracovať v tíme, riešiť konflikty, byť k iným altruistický, byť schopný odolať tlaku vrstovníkov, vedieť zlepšiť vzťahy v skupine, prejavovať snahu o súdržnosť a kooperáciu c) morálny: správať sa v súlade s mravnými pravidlami a normami, pomáhať iným, byť schopný podeliť sa s vecami, byť schopný tolerovať odlišnosti iných, konať tak, aby som neubližoval druhým, byť priateľský a kamarátsky, odpúšťať, tolerovať, akceptovať priania, požiadavky a vlastnosti iných d) akademický: rozvíjať vnímanie, konštruktívne myslenie, reč, predstavivosť , fantáziu a kreativitu, tvoriť a navrhovať možné riešenia problémov, rozvíjať čitateľské zručnosti a umelecké zručnosti objavovaním sveta okolo seba. V programe sa využívajú veľké atypické karty so spracovanou témou týždňa a fotografie z každodenného detského života, tiež karty emócií, bábky a kvalitnú metodickú príručku. Pre bližšie informácie navštívte stránku www.druhykrok.sk |