Autor príspevku: Zuzana Tomanova
Kontakt: tomanovaaassistentia.sk
Dátum pridania: 20. 11. 2016
Zdrojová stránka: http://www.i-psychologia.sk/view-3671.php

SENZORICKÁ INTEGRÁCIA


FASCINUJÚCE DETI o.z.

vás srdečne pozývajú na výcvik v metóde

SENZORICKÁ INTEGRÁCIA

Lektor: Elisabeth Söchting

 

Čo je senzorická integrácia?

 

Je to schopnosť mozgu prijímať jednotlivé zmyslové informácie a integrovať ich v jeden celok. Tento proces je veľmi dôležitý pre celkové vnímanie sveta, učenie a taktiež výrazným spôsobom ovplyvňuje sociálne správanie.

 

Čo sú poruchy zmyslového spracovania ?

 

Ide o poruchy spojené s oslabenou senzorickou integráciou. Prejavuje sa v precitlivenosti (hypersenzitivita), oslabenej citlivosti (hyposenzitivita), resp. zvýšenou potrebou vyhľadávať (seeking) niektoré, alebo všetky zmyslové podnety. V praxi to môže vyzerať tak, že dieťa si často zakrýva uši (precitlivenosť na auditívne stimuly), neskutočne mu vadia visačky na oblečení (precitlivenosť na taktilný systém), alebo neustále ochutnáva nejedlé predmety (dosycovanie orálnej stimulácie).

 

Aká je prevalencia týchto porúch a aké sú rizikové faktory vzniku týchto porúch?

 

Poruchy zmyslového spracovania sa vyskytujú až u 5-16 % detí v školskom veku. Možné rizikové faktory sú nasledovné : predčasne narodené deti; nízka pôrodná hmotnosť; nepriaznivé okolnosti v tehotenstve (stres, zdravotné komplikácie, medikácia, drogy, alkohol), komplikácie pri pôrode, nízky socioekonomický status

 

Aká je pomoc pre tieto deti?

 

Terapeutický prístup v koncepte senzorickej integrácie vyvinula v 70. rokoch Anna Jean Ayres (1920 – 1988). Ide o základný model v rámci senzorickej integrácie. Dieťaťu sú cielene podávané zmyslové podnety, čím si môže postupne vytvárať a formovať jednotlivé adaptívne odpovede.

 

 

Kto je Elisabeth Söchting a aké sú možnosti vzdelávania pod jej vedením?

 

Lektorkou vzdelávania je Mag. Elisabeth Söchting. Profesiou je činnostný terapeut a psychológ so zameraním na senzorickú integráciu. Svoje poznatky v rámci senzorickej integrácie získala priamo v Kalifornii na klinike Jean Ayres. Už 20 rokov pracuje s deťmi s poruchami zmyslového spracovania, ADHD, autizmom a aspergerovým syndrómom. Aktuálne je v procese doktorandského štúdia v odbore neuropsychológia.

 

Vzdelávanie výcviku Senzorická integrácia je rozdelené do dvoch možností:

1. SI-THERAPY original podľa Ayres- tvoria ho 3 moduly a zároveň každý modul je rozdelený do dvoch kurzov(1.1 Intro, 1.2 Teória, 2.1 Diagnostika – pozorovanie, 2.2 Diagnostika- štandardizované testy, 3.1 Intervenčný plán, 3.2  Intervencia). Každý kurz je špecifický, od čoho závisia aj požiadavky na účastníka v rámci vzdelania a profesie.

2. SI ORIGINAL – Základ tvoria kurzy INTRO A TEÓRIA (podľa Ayres) a následne nadstavbový kurz VYUŽITIE SENZORICKEJ INTEGRÁCIE V PRAXI+SUPERVÍZIA

 

Fascinujúce deti v spolupráci s Elisabeth Söchting zatiaľ pripravili vzdelávanie SI ORIGINAL: INTRO, TEÓRIA, VYUŽITIE SENZORICKEJ INTEGRÁCIE V PRAXI+SUPERVÍZIA. Ak sa nám v budúcnosti podarí pripraviť aj pokračovanie pre vzdelávanie v SI-THERAPY original, kurzy INTRO a TEÓRIA budú účastníkom uznané a môžu pokračovať druhým modulom. Rovnako to platí, ak sa rozhodnú doštudovať zvyšok kurzu v zahraničí.

Na kurzy sa môžete prihlasovať jednotlivo, alebo spolu so zvýhodnenou cenou. V prípade záujmu sa môžete registrovať kliknutím tu:

REGISTRÁCIA