Autor príspevku: Katarína Mihinová
Kontakt: probstovaapost.cz
Dátum pridania: 29. 9. 2011
Zdrojová stránka: http://www.i-psychologia.sk/view-2073.php

Integratívna terapia porúch správania a disharmonického vývoja osobnosti dieťaťa

Cieľom didaktického bloku je predstaviť najčastejšie sa vyskytujúce poruchy správania a poukázať na kontinuitu medzi poruchami správania v detstve a disharmonickým vývojom (resp. poruchami osobnosti) v dospelosti. 
  • klinický obraz  porúch správania, ktoré sa najčastejšie vyskytujú v školskej praxi (socializovaná porucha správania, nesocializovaná porucha správania a zmiešaná porucha správania a emócií);
  • disharmonický vývoji osobnosti (okrajovo: paranoidný, schizoidný, histriónsky, anankastický, vyhýbavý, závislý, narcistický a pasívne agresívny, dôraz bude na vývoj disociálnej a emočne nestabilnej osobnosti);
  • zámerné sebapoškoďovanie - fenomén, s ktorým stretávajú v svojej praxi pedagógovia, psychológovia, lekári a rodičia
  • osvedčené terapeutické intervencie v individuálnej a skupinovej terapii: motivační rozhovor, edukácia klienta, plánovanie aktivity, učenie podľa vzoru, využitie operačného podmieňovania, expozícia, škálovanie, metódy zamerané na odvedenie pozornosti, hraní rolí, princípy skupinovej práce, režimové opatrenia, monitoring, pozitívne posilňovanie žiaduceho správania, behaviorálne zmluvy

·         terapeutický vzťah a práca s rodičmi   

Cieľom praktického bloku je zoznámiť účastníčky a účastníkov kurzu s technikami prislúchajúcim k rôznym terapeutickým smerom – Rogeriánskej terapii, dynamicky orientovanej terapie, arteterapie, muzikoterapie, relaxačnej a imaginačnej terapie. Dôraz sa kladie predovšetkým na uplatňovanie princípov kognitívne behaviorálnej terapie, ktorá sa javí ako najefektívnejšia pri práci s týmito deťmi. 

  • využitie techník na komunikáciu, sebapoznávanie, sebamonitorovanie a spätnú väzbu;
  • krátka relaxácie využiteľné vo vyučovacom, výchovnom aj terapeutickom procese.
 
  • Interaktívna časť – rozbor kazuistík a diskusia.

  Termín:  21.-22. apríla  2012 (rozsah 16 vyučovacích hodín) 

Miesto konania kurzu: Bratislava


Cieľová skupinaKurz je určený pracovníkom a pracovníčkam v pomáhajúcich profesiách: učiteľom MŠ, ZŠ, špeciálnym a liečebným pedagógom, psychológom, rodičom a ostatným, ktorý sa o túto tému zaujímajú.
Účastníci dostanú osvedčenie o absolvovaní kurzu.


Lektorka PhDr. Nora Gavendová - špeciálna pedagogička s odbornou praxou 23 rokov. Pôsobí na Špeciálnej škole pri Psychiatrickej liečebni v Opave ako etopédka, psychoterapeutka a ako externá krízová interventka na linke dôvery. V roku V roku 2003 absolvovala komplexný štvorročný výcvik v Integratívnej psychoterapii akreditovaný pre zdravotníctvo.   V roku 2010 ukončila postgraduálny štvorročný psychoterapeutický výcvik v kognitívne – behaviorálnej terapii a získala kvalifikáciu kognitívne behaviorálna terapeutka. 

Kurzovné 

Účastnícky poplatok  80 Eur je potrebné uhradiť bankovým prevodom na číslo účtu občianskeho združenia Arte<a: 2579108051/0200 (VUB). Ako variabilný symbol uveďte dátum vášho narodenia, aby som mohla platbu identifikovať. Až po uhradení účastníckeho poplatku sa Vaša prihláška považuje za záväznú.Platba priamo na mieste nie je možná.
 

Prihláška

Meno:
Dátum narodenia:

Profesia:
Kontakt (najlepšie č. telefónu a e-mail):


Organizátor Občianske združenie Arte<a,
www.arte-terapia.sk

S prihláškami a otázkami sa môžete obrátiť na

Mgr. Katarínu Probstovú, mail: katkaprobstova@gmail.com